01 mars 2009

Hårdrock är som schlager lite

Umeå har klättrat ungefär två tusen steg på min lista som jag skriver upp städer som jag har varit i på. Kan man ha två prepositioner efter varandra? Bryr du dig ens? Äh. Nå. Umeå har klättrat ungefär två tusen steg, och så vidare och så vidare. Från sin förra notering: Plats två tusen (av två tusen) - en stad där det är kallt hela jävla tiden och den dagen det inte är kallt löper björkarna amok så man måste springa och gömma sig och det är fullt av djävulsdyrkare och piercingar och OK det bor väl några ganska sköna människor där men ärligt talat, vad fan, why bother. Till sin nuvarande notering: Plats mycket högre än två tusen (eller lägre ska det nog vara): - en stad där det är kallt hela jävla tiden och den dagen det inte är kallt löper björkarna amok så man måste springa och gömma sig och det är fullt av djävulsdyrkare och piercingar och OK det bor väl några ganska sköna människor där men ärligt talat, vad fan, why bother, men jo, fy fan, de har en bar där bartendrarna gått i skola på Godot, och dom kan blanda ihop en stadig Nuevo Grogg de la Muerte som i n t e skämms för sig och jag och Jan drack tre hundra sånna var i går tror jag. Wiiieee. Grattis Umeå! Men sluta för fan nu genast med att köra runt er raggarpimpade Volvo PV utanför mitt fönster när jag försöker kolla på pingviner. Pingvinaladåb heter det nog ja Bollack. Fy fan! Nasty stuff.

3 kommentarer:

Bjoeng sa...

Vill man kolla på pingviner så gör man det bäst på Malmö Konserthus. Weeeyyy... Nasty stuff!

Martin Wezowski sa...

Så heter det - pingvinaladåb (Kungspingvin, el kejsarpingvin ska det vara, hel) 79 kronor inc stor stark som dagens lunch. Det drömmer jag om

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.