22 januari 2007

Klimateriet

Ja se det snöar, ja se det snöar, det var väl roligt hurra? Nej. Nej det var fan inte roligt. Jag ska inte ens gå in på hur hjärndöd den där är textuellt, men det är fan inte roligt. Ta hit författaren så jag får straffa honom med en pinne! Död? Är han död? Det var ju bra. Ta då hit närmast levande manliga släkting, så jag får straffa honom med en pinne. Eller en granne. Eller killen som köpte hans lägenhet. Eller bara nån som heter likadant! Sen, pinne. Vaddå? Fint?? Har du lärt dig det utantill eller? Men snö är ju fint? Vad är det för nonsens?? Nu ska jag berätta vad som är fint! Högsommar, det är fint! En strand, med palmer. Det är fint. Men att leva i ett fruset helvete, omgiven av vatten i fel aggregationstillstånd, det är fan i mig inte fint! Hörde jag dig säga att det blir ljust? Att snön lyser upp? Du, nu ska jag berätta en grej brain dead! Solen. Solen lyser upp! Kom i mitten av juni och snacka om ljus. Jag betackar mig från
din billiga verklighetsflykt. Och inte ett förbannat ljud om åka skidor och äta apelsin och dricka varm choklad. Jag är inte rabiat. Om det vill får det gärna vara snö i skogen i Dalarna, så Gunde, och alla små Gunde-wannabees, och djävla barnen från Frostmofjället kan åka runt och sjunga Ja se det snöar för full hals. Men inte här! Inte där jag är! Uppfattat motherfucker? Jag ska säga dig en sak: vikingarna. Vikingarna hade koll på läget. De visste att helvetet var kallt. Ingen jävla vinterromantik där! Fy fan!!

Åh.


Medicinen hjälper lite faktiskt.

De säger att det går ganska bra.


Jag kanske får komma ut lite till våren.

0 kommentarer: