07 januari 2007

Vi sjönk djupt

Idag såg jag en liten blå fisk vara jätteelak mot en stor svart fisk. Den lilla blåa bet den stora svarta i stjärtfenan och jagade bort den från sin favoritkorall, en rätt häftig grej som såg ut som en tre meter stor hjärna från rymden. En lila och klok och snäll rymdjättehjärna. Sedan såg jag flera ganska surrealistiska colgatefärgade fiskar, några fiskar med underbett som mest stod stilla, och några fiskar som kanske inte alls fanns egentligen utan som nog mest berodde på gårdagskvällen. Till sist simmade Johan ner till mig på 15 meters djup och visade stjärten. Då skrattade jag så mycket att jag var tvungen att simma upp. Sen drack vi alla tre massa Piña Colada.. Peace!

1 kommentarer:

Jordi Vives sa...

Jag är lika blå av avund som den lilla elaka fisken.
Hälsa El Chucko!