30 mars 2007

Försenad Västerbottenost

Det händer, trots stora ansträngningar från både Luftfartsverket och SAS, att flygplan inte är försenade. Som tur är har dom lyckats med flygmaskinen som jag trodde att jag strax skulle klättra upp i för att flyga till Umeå. Flightnumret är 2030, men jag misstänker att det i stället är det år de planerar att låta planet avgå. Men det finns ett botemedel! På flygplatsen säljer de vin i skitsmå flaskor som man kan köpa och dricka upp så att man lättare sjunker in i den där härliga flygplatsletargin. Man får i och för sig köpa och dricka upp ganska många, i storleksordningen några tjog för att det ska funka, och kännas så där osunt avslappnat, som om en ninja nyss nitat en skithårt i huvudet, du vet. Lite snurrigt, lite vimsigt och rätt farligt liksom. Och för att få råd med det måste man pantsätta huset, eller andra fasta tillgångar man har. Själv sålde jag av några svanar till svantanten för att få råd. Svaning är ändå såå ute, såå tidig mars. I Umeå, denna stad av veganer, tristess och hagamän ska jag lyssna på musik, sug på den! Dessutom har en vän berättat att det står en jättestor osthyvelsstaty nånstans där, så den ska jag stjäla och ge till min kompis Ola, för jag fick en osthyvel (fast en vanlig liten då) i julklapp av honom för några år sedan. Djävlar vad förvånad han blir när han vaknar på torsdag och så står det en flera hundra meter hög superosthyvel i trädgården!! Efter det ska jag åka till Barcelona, som är precis som Umeå fast tvärt om! Varmt i stället för kallt, roligt i stället för tråkigt och eehh... pårökta katedraler med figurer som ser ut som sagan om ringen möter Star Wars fast regisserat av Kurt Russel istället för hagamän. Ok, det var lite lite krystat, men jag saknar mina svanar, ok? Och jag är en känslig kille som kan prata om sånt!

0 kommentarer: