26 augusti 2008

Carpe Diem

Nu ska jag berätta om hur min variant av tisdagen den tjugosjätte augusti Anno Domini 2008 såg ut. Fem minuter in i min big ass presentation som ska vara hela dagen där jag alltså ska berätta om spännande och farliga saker för femtio pers eller så trots att jag är trött som ett helt helvete och hellre vill vara hemma och soffa, och dessutom måste jag stå upp i åtta timmar för det finns inte tillräckligt med stolar och sen får man inte ta in vare sig vatten eller kaffe i lokalen, så jag är törstig som en kamel som inte druckit på tre generationer, och håller på att somna där jag står gör jag, nå, fem minuter in i min big ass presentation där jag alltså ska... och så vidare, reser sig en dansk man upp och säger:
-Nå, men detta kan ju ingen ta på allvar, varför ska vi sitta här och lyssna på rena spekulationer som hör hemma i Se og Hör eller någon annan lortblaska??
Inte så kaxig hade han varit om jag haft min kräftstyrelse i ryggen. Dom kunde stirrat ner honom med sina elaka kräftögon och knipsat hotfullt. Inte så kaxig blir han när han öppnar sin väska och märker vad den är fylld med (Kräftstyrelsen. Från helvetet. La jag i den när han tittade bort. Ha! Kan han ha.)

2 kommentarer:

Bjoeng sa...

Fy på själve fan! Jag skall aldrig mer klaga över något i mitt liv, ej ens om jag bor under en bro och Per Nuder är statsminister.

Mr. Salaryman sa...

Haha, nice.
Alla konsulters varsta mardrom, men tur att det var en dansk sa ingen anda tog honom pa allvar.

Hade det varit en fransman sa skulle du bara bestamt klivit dit och nitat honom, bra satt att fa publiken med sig ocksa.