22 augusti 2008

Klokt

I kväll ska jag på möte i styrelsen för ett litet, mycket sympatiskt företag. Styrelsemöte med kräftor stod det på kallelsen, och det var ju inte helt bra att det gjorde det, för nu har jag varit vaken hela natten och oroat mig för att de funderar på att byta ut mig mot en kräfta (inte alldeles dumt, jag hade nog funderat på det om jag varit dom, minst en gång i veckan tänker jag i alla fall på att byta ut mina vänner, kollegor, släktingar och andra fordringsägare mot kräftor), eller, mer otäckt, om jag kommer till mötet och så visar det sig att alla andra i styrelsen har blivit utbytta mot kräftor. Skitläskigt att sitta där och försöka föredra min rapport när det sitter en massa kräftor runt bordet och glor surt med sina elaka kräftögon och klickar hotfullt med klorna. 
-En siffra fel så jävlar knipsar vi dig grabben ser dom ut att tänka. Brr. Och i så fall, måste jag bli en kräfta för att få behålla min styrelseplats? En morgon vaknade Dan upp ur sina oroliga drömmar och fann att han blivit förvandlad till en kräfta liksom. Brr igen.

Ordförandekräftan stirrar hotfullt på styrelsen inför en omröstning. Med aklomation. Hihihi. Aklomation

3 kommentarer:

Bjoeng sa...

Det gives motmedel mot dylika, påträngande föreställningar. 300 ml Östgöta Sädes oralt, fördelat i doser om 30 á 40 ml borde göra susen.

Anonym sa...

Mycket mycket störd... ;)

Bjoeng sa...

Däremot gives inget motmedel mot vitsen under bilden. Brrrr! Blir förvisning till Göteborg.