04 februari 2009

Harder faster better stronger

Det finns inget lätt sätt att berätta detta på, så nu kör vi; (ha! semikolon, min Bäste Vän!) Min lägenhet är en Ruin. Ett fiasko. E un catastrofi monumentale! Porca Miseria!! som mina italienska vänner (maffian alltså) hade sagt. Bagdad en dålig dag våren 2005 var ett föredöme av ordning och säkerhet i jämförelse. Falluja en tisdagseftermiddag 2006 hade sett ut som en välkrattad trädgård i ett Zen-Buddhistiskt tempel i norra Japan om man ställt Falluja en tisdagseftermiddag 2006 bredvid Linnégatan 20. Om min mamma sett detta hade hon börjat gråta och gjort mig arvlös. Igen. Östermalms medborgare samlas nu på onsdagskvällar för en demonstration, med skyltar som skriker ut
"Ordning i vår stadsdel!"
"Få stopp på eländet"
"Nu får det vara nog!"
Det gör dom iochförsig på torsdagar också, men det är av andra skäl.

Jag funderar fan på att elda upp skiten och ta ut nya grejer på försäkringen.

Och till sist; (here we go again!) Näste person som klagar över att jag stavat fruckost med ck får fan komma hit och städa!

Förbannade gnällspik. Är du så jävla bra själv då?

3 kommentarer:

Die Quelle sa...

Lovar att det är polishästar vid demonstrationerna också. Verkar nämligen bara finnas på Östermalm. Väcker väl gamla minnen till liv från andra världskriget eller nått hos stofilerna.

Dan sa...

Hästar schmästar! Ge mig kavallerichock och länsmän med sabel så ska nog fan demonstranterna få se på andra bullar!

Godiva sa...

En gång gick jag fridfullt på väg till skolan på en gata mycket nära Linnégatan och drack vatten ur en mindre plastflaska, det var modernt på den tiden, då en farbror i fotsid yllerock och hatt hojtar med myndig stämma från trottoaren på andra sidan "Hallå där unga fröken, här på Östermalm dricker vi inte ur flaskor!"

Om jag hade fått lite mer tid på mig hade jag säkert kommit på något att hojta tillbaka, men nu blev jag, flickan från landet, stående, fascinerad och stum, och minnet har etsat sig fast.

Han var förmodligen på väg till onsdagsdemonstrationen inser jag nu.