12 juni 2008

Den Lilla Festivalskolan del 2. Ljuset

Ljus är en form av elektromagnetisk strålning med en våglängd mellan cirka 390 och 770 nanometer. Ljus kan ses som både en partikelrörelse och en vågrörelse. Dessutom har det bråttom. Och bara här är det ju dags att lägga av det fattar vi allihopa. Vad har vi sagt om värderelativism? Antingen är du en partikel. Eller en vågrörelse. Men fan inte båda delar samtidigt! Perverst, det är vad det är. Att ljuset sedan kontrolleras av Ljustdirektören (Den Förskräcklige) gör det ännu viktigare att ta det lugnt här, man vet fan aldrig vad han kan ta sig för. Det blev inte så många bilder, till exempel på Scenchefen i all sin prakt, som jag hade tänkt. Detta beror på att listan över de föremål som besegrat mig (den senaste veckan alltså) nu lyder:


  1. En köksfläkt
  2. En kamera
  3. En ganska billig sladd
  4. Verkligheten, och till sist
  5. Internet

I brist på de fantastiska bilder på Backlinegorillor, mystisk cateringpersonal och Scenchefen (i all sin prakt) som hade kunnat visas publicerar vi därför några konceptbilder, som visar hur det hade kunnat se ut:


3 kommentarer:

Bjoeng sa...

Visar mittbilden det jag tror den gör? Nämligen vad som finns kvar av produktionen efter att man råkat bränna av allt pyro på en gång.

Dan sa...

Råkat och råkat... jag tyckte i alla fall det var meningen!

Dan sa...

Dessutom var det inte bara jag...