02 januari 2009

I retrospekt och med framåtsyn

Det visade det sig att det var helt på riktigt i går. Alla fanns och inga gäster eller händelser var påhittade. För att i någon mån kompensera detta publicerar jag här en intervju om vad som egentligen hände under 2008 och om utsikterna inför 2009 som jag har gjort med en kille jag hittat på.


Jag: ett år kännetecknat av turbulens, politisk, ekonomisk och kulturell är till ända. Vad minns du mest från 2008?
Jag: ehh, jaaaa, alltså, det var ju ett tag sen, vet inte om jag kan säga nåt vettigt faktisk.
Jag: eh, det var i går..
Jag: mm..
Jag: inget?
Jag: jaa, ska jag säga... jag träffade en ganska skön katt i början av året. Men det är möjligt att jag bara hittade på honom.
Jag: Ok. Ok. Vilka blir de stora utmaningarna 2009 tror du?
Jag: Geopolitiskt står ju världen inför stora utmaningar. Det är nog inte fel att säga att det finns en fin de siécle-känsla i stora delar av världen, kanske särskilt tydligt i central- och ostasien
Jag: oj, ehh, oj, kan du utveckla det där?
Jag: nja, jag freestylade nog mest.
Jag: OK, eh, tack då.
Jag: Lungt grabben. Ring om det är nåt.
Jag: Knappast du.
Jag: Nä. Ok. 

1 kommentarer:

Bjoeng sa...

Denna djuplodande interview klår i sin postmodernististiskt stringenta anda allt som under året stått i DN. Vilket, när jag tänker på saken, inte är svårt.