06 augusti 2007

Home Sweet Home

En veckas efterproduktion som innehöll soova, åka fort som fan i teleporterkorg i spöregn (kan bli min nya grej faktiskt), ett evinnerligt flyttande av små jävla paket hit och dit, och några stora jävla paket också och en hel del administration (jag samlade ihop alla papper jag kunde samla ihop och eldade upp dom) har gått. Nu har jag hängt i Norrland så länge att jag börjar kasta lystna blickar på renar och skotrar och jag får inte ens tvärbryt på att allt går så jäääävla lååååångsamt. Varje gång. OK, det hände att jag inte fick det en gång. Så nu var det dags att åka hem. Jag laddade mig själv med Den Grymma Frukosten Från Himmelen (to be continued), och iPoden med Justice och sen körde jag med lätthet ifrån långsammare fordon. Som rymdfärjor. Och JAS-plan. Och ljuset. Som en bat out of hell, så var det. Och inte en enda av mina medtrafikanter gav mig fingret! (Facit på uppresan: två fingrar. Ägaren av det ena menade nog lite allvar, han försökte preja mig av vägen. På Höga Kusten-bron.. Och döda mig alltså. Men bland mina oanade, onödiga och i bland oanständiga talanger finns Att Undvika Att Bli Prejad Av Vägen, Särskilt På Höga Kusten-Bron, så jag klarade mig.) Eftersom det var ett tag sedan jag och min lägenhet sågs fick jag legitimera mig, prata snällt med den och viska ömsinta ord i låset innan den släppte in mig, men nu börjar vi bli kompisar igen. Ninjan syns inte till heller.. Jag har alltså inte slagit mig på nåt i lägenheten på jättelänge..Weird. Men han kanske är på Ninja-semester. På nån Ninja-resort. Eller på Ninja-kollo. Jag håller dig uppdaterad! Man kan tro att den lilla festivalskolan är redo för avslutning, men det kommer ytterligare ett kapitel. Det ska handla om Publiken, en varelse hemskare än, äänn.. än Ljusdirektören och Backlinegorillan. Tillsammans. Håll ögonen öppna de närmsta dagarna får du se!


Visst har du också saknat Emiliano Zapata? Det är nåt självsäkert snuskigt över sättet han har en ganska oanständigt spetsig sombrero i knät, visst? Dessutom, kolla stövlarna på Hans Zapata, bredvid honom. Coooolt. Fy Fan.

2 kommentarer:

Bjoeng sa...

Road Sweet Road menar du väl?

Anonym sa...

Maybe a ninja pays half your rent...
http://www.youtube.com/watch?v=dDJUhEdUJIw