17 augusti 2007

Pretty Vacant

Semestern, detta märkliga djur... Semestern finns i olika smaker och färger. Vackrast och godast, tycker jag, är den semestern som innehåller en strand med palmer och helt OK randiga stolar man kan hyra och ligga i och en liten bar nånstans på den stranden som har liksom ett litet fuskvattenfall och där man kan köpa sina frukost- lunch- och middags-Piña Colada och inte en enda tysk hårdrockare syns till på minst 300 000 mil och det ringer ändå inte nån för att telefonen funkar inte så långt bort och skulle det ringa nån så skiter jag nog i det ändå (om inte det är du som ringer såklart). Yeezz, yeezz, yeezz... Och sen finns det en helt annan sorts semester. Den är precis som att jobba, fast utan att jobba. Den har jag haft nu i en vecka. Sovit? You bet! I fosterställning! Varit vaken? Tjaa, det beror väl på hur du menar, men om du menar vaken som i inte sovit, kanske till och med gått en sväng och lyssnat på Joy Division så OK då. I fosterställning. Det mest konstruktiva jag gjort var nog i tisdags. Då åt jag upp en nyckelpiga. Rekommenderas inte, den var rätt äcklig. Memo to self: sluta äta insekter.. Men nu blir det inte mer med det! Nu väntar en helg som kommer att vara i det närmaste Ariskt produktiv. Sen jävlar ska jag åka bort och göra spännande och farliga saker nästa vecka. Vissa av dem i kostym, vissa av dem i publik och vissa av dem på helt andra ställen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hey Big D,

Slang ivag ett mail till mig ar du hygglo, har inte din mail adress av nagon anledning. Det ar mojligt att det ar dags for whisky och Roadhouse igen.
Maila till takizawapeter(at)yahoo(dot)co(dot)jp ar du hygglo.
/Peter

Bjoeng sa...

Och i helt andra ställen, din gris.

Anonym sa...

lunch och arbetslunch
middag och arbetsmiddag...

den enda semsetern jag hittills har på träffat där ute är arbetssemester. är det inte festivaler så är det nåt hus som skall rivas, bilar lagas,garage som skall färdigställas ( om inte frun får ett ryck och kommer på den brilljanta iden att "vi bygger om växthustet till en lekstuga" jätte kul ), datorer göras iordning till ohängda barn,grannar,vänner och annat löst folk.
har inte ännu hittat den där palm semestern...
Dan ... Fråga
när är det jakttider på denna omatlade semester och vilken ammo skall man använda .50 ??.. eller är det mera fisketekniken som skall andvändas.. wobbler, drag, fluga ??? .
eller är det sockerconny som gäller ;-)
hörs
// rocka
HJÄLP