28 maj 2008

Douane

-Hej
-Hej
-Kommer du ifrån?
-Börjar inte detta bli lite tröttsamt nu??
-Va?
-Norge.
-Hm mm. Har du gjort där?
-Tjaaa, rökt jalapeños och dansat disco.
Längre än så kom jag inte, för då började han kasta saker på mig och hans kollegor fick övermanna honom och föra bort honom. Till ett sanatorium gissar jag. Så det var inte ens någon som kom på tanken att titta i min väska. Tur, för där smugglade jag in ett litet Norskt oljefält. Nu ska jag bli rik, ha cowboyhatt och röka cigarr.

4 kommentarer:

fie sa...

är du alltid hög när du bloggar?

Dan sa...

Jag måste väl motsträvigt erkänna att det händer....

Die Quelle sa...

Hoppas han mår bättre snart...
Su kanske kan ha oljefältet i jungfrukammaren och bara röka cigarr i salongen och biblioteket. Så att det inte smäller menar jag.

Dan sa...

Jag skickade en blomma, men det var visst inte så bra sa överläkaren som ringde. Visste du förresten att man tydligen kan lobotomera med läkemedel nu för tiden?