03 maj 2008

...gonna set my soul on fire

Denna staden blir fan inte mindre surrealistisk av att ha tillbringat 24 timmar i sträck utan att sova på flygplan, det kan jag säga. Så, för att få lite struktur på livet, ordning på torpet, styr på eländet, publiceras här den stora topplistan över:

Stora pinnar vi byggt, och vad man kan ha dom till

Utan inbördes ordning:


  1. The Space Needle, Seattle, 1962, 184 meter hög, även känd som rymdkuken. Om man skaffar sig världens enormt grymmestörsta kopp med Starbuckskaffe kan man ha The Space Needle för att röra om i den med. Detta alltså om man har socker i sin ohyggliga monsterstarbuckskopp, annars behöver man inte röra. Jag tänker också att man kan peta Kurt Cobain i ögat med den tills han dör, men då var det någon besserwisser som sa att han redan är död, och det är väl bra det, jag gillade aldrig Nirvana, och Dave Grohl fick aldrig köra sina låtar med bandet så där fick du grungegubbe!

  2. CN Tower, Toronto, 1975, 553 meter högt, kallas ibland för Kanadakuken. I Kanada spelas det hockey, men varför man måste bygga en 553 meter hög pinne för det har jag inte fått kläm på. Möjligen för att ha till att peta Jaromir Jagr i ögat tills han dör med? Fast Kanadakuken är fan en rätt cool byggnad, dvs ända tills man får veta att CN är Kanadas SJ, och SJ Tower låter ju inte särkilt mäktigt, eller hur? Att CN Tower sen är en jävligt bra låt med Miss Kitten hör liksom inte hit.

  3. Eiffeltornet, Paris, 1889, 325 meter högt. Många kallar den för Eiffelkuken. Jag kallar den för Eiffelkuken i alla fall. Dåligt med detta: det ligger i Frankrike (Blä!!!). Bra med detta: man kan ha Eiffelkuken att peta alla fransmän med i ögat tills dom dör. Wiiee!!

  4. Kaknästornet, Stockholm, 1967, 155 meter högt. När den byggdes hette den TV-kuken, och det gör den nu också. TV-kuken gör att man kan sända runt SVT i hela jävla landet, och det finns inget, inget säger jag!!! som är bra med det.

Ställningen just nu alltså: oavgjort.


Sluta vifta med den där! Är du inte klok!!? Får man en sån i ögat så dör man ju!

8 kommentarer:

Bjoeng sa...

Behöver -d- LSD? Icke!

Söderberg sa...

pet pet

Dan sa...

Hörru! Sluta peta med den där sa jag ju! Och bgeng: njae, men det går fortare så.

Söderberg sa...

men du sa ju att jag fick

Dan sa...

Jag har ändrat mig. Men bara för att det är du så OK. Jag har aldrig kunnat motstå dina vackra stora rådjursögon när de ser på mig och säger: snääällaaa...

Söderberg sa...

pet pet

Dan sa...

Åhh... Okey då!

Söderberg sa...

pet