20 december 2008

Nu med käpp

Det där med att gå ut på konsert med kryckor är inte så dumt faktiskt. Först kan man glo surt på nån som sitter i den sköna soffan på stället tills de mumlar uschäkta och flyttar på sig så att jag och min personliga assistent kan sätta oss där istället, vi har ändå förtjänat det mycket mer. Sen kan man övertyga personalen att ge bättre service, för det är synd om mig för jag är handikappad och ändå har jag släpat mig hit på mina kryckor, sen funderade jag på att man kanske kunde fylla kryckorna med sprit och sitta och skåpsupa inne på stället men jag struntade i det för jag tänkte att den kanske rinner ut ur dom små hålen som finns längst ner på käpparna. Så all in all inte så dumt faktiskt, man kan peta på folk man tycker står i vägen också. Nackdelen är väl kanske att man känner sig lite gammal och funderar på om det ska fortsätta vara såhär och om man kommer att sluta som en sån surgubbe som petar på folk med sina kryckor och berättar oändliga historier som ingen bryr sig om ändå och helt osammanhängande är dom så det går ändå inte att hålla reda på vad fan han menar gubbjäveln, men där är jag nog alla redan kanske.

Nu tänkte jag åka till Nacka och bli bjuden på lussekukar och glögg.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Varför kommer jag hela tiden att tänka på "Skönheten och odjuret"?

Dan sa...

Taskigt att kalla Sofie för odjur tycker jag! Ta tillbaks det, annars blir hon ledsen!!

Bjoeng sa...

Svårt att se vem som är vem när nån sitter på ens ansikte.l

Anonym sa...

Hon vet nog vem som är vem...