15 december 2008

Och idag, då.

Dom spränger ganska mycket här utanför nu. Eftersom jag är hemma mest hela tiden så märker jag sånt, med mina känsliga sinnen. Nej, det är inte knarket som talar, jag menar allvar, dom spränger ganska mycket där i hörnet på Östermalmstorg där nån snodde ett hus och lämnade ett hål istället tidigare i år. Jag har varit ute några gånger och frågat om jag får vara med eller kanske rent av hjälpa till lite, men nu här om dagen kom det hem några poliser som sa att jag skulle lämna byggjobbarna i fred, så fram tills jag övertalat någon att gå och köpa en glasögon-lösnäsa-mustasch (mustach? mustash?) åt mig så jag kan gå dit och fråga igen så håller jag mig lugn. Ingen rektalinspektion har det blivit heller. 

2 kommentarer:

Bjoeng sa...

Nu är du ute och cyklar. (Kul att tänka sig förresten, med tanke på ditt predikament) Det är som man spränger ankor i Östermalmshallen!

Die Quelle sa...

Jag skulle tippa på att de är de Lila Baskrarna som tränar för att kunna ta över Södermalm innan benskörheten slår till på allvar.