24 juni 2007

Liten festivalskola del 9. Förproduktionen.

Förproduktionen är precis som förspel. Eller förhud. Eller förtält. Nånting man har före spelet, huden, tältet eller produktionen. På förproduktionen badar man bubbelpool, planerar festivalens olika grillningar, tar sig en liten whisky med scenbygget och åker och handlar gaalet mycket saker som kan vara bra att ha. Detta inkluderar maskiner för tillverkning av popcorn, sockervadd, våfflor och kaffe, sköna stolar, produktionssoffor (du har väl inte glömt produktionssoffan? för då jävlar blir det inga fluffy bunnies det kan jag säga!!). Förproduktionen är som det borde vara. En festival utan artister, besökare eller festivalledning. Alltså bara en ursäkt att bada bubbelpool, planera grillningar och ta sig en liten whisky med scenbygget. Sen kunde man åka hem lagom till att folk kommer och börjar leva om. Men jag fick just reda på att det är det jag får betalt för. Att försöka styra den här skutan medans folk står på scenen och lever om. Och framför den och lever om. Och bakom den också. Jädrans.




Om nu inte Oscar varit min chef hade jag dragit några ganska roliga skämt om denna bilden. Alla hade nog haft ordet slang i sig tror jag.


Organisationsschemat visar, översiktligt, hur Borlänges särskola är organiserad



Produktionsassistenten funderar över djupa saker han läst på Min Häst


Nån har lagt ut ett skitstort Mekano på min asfaltsplan. Jag undrar vad det är? Och vad man ska ha det till??
Update: nån kom förbi och sa att det var en scen. Och på nåt vis tycks jag ha blivit chef för den. Cooolt!

0 kommentarer: