17 juni 2007

Skadereglering

This just in! Joy Division, fosterställning och rödvin är inte längre ohotad ledare i ligan över hur-man-reparerar-trasiga-scenchefer-efter-festivalhelvete-som-inte-kan-sluta-tänka-på-Lemmy. Det nya är en överraskande kombination av att med kort varsel resa runt i Sverige och stoppa hårt arbete med kommande festivaler i en mixer (alltså en sån som man har i köket och har till att typ göra morotspuré (eeww! morotspuré! Fy Fan! (wow! nestade parenteser!)), inte en, ehh, typ Yamaha PM5D med 48 kanaler som man har på Front of House (se nästa festivalskola!) för att göra hårdrockspuré av), tillsammans med en märklig men förbannat skön mix av vila, sova, slappa, kolla revir (tänk en genomsnittlig katts vardag), blanda detta till en, eeenn... en scenchefspuré och hälla ut allt ihop i en soffa. Typ en sån här.



Soffan förtjänar nästan ett eget kapitel i Den Lilla Festivalskolan. Oumbärlig under festivalen, tex för att sitta och grogga i tillsammans med Vice Scenchefen och Säkerhetschefen, för att blänga på elaka artister från, och för att reparera de fysiska och psykiska skadorna efteråt med och i!

8 kommentarer:

Anonym sa...

En typ av scenchef numera produktionschef beordrade undertecknad att fixa fram en svart skinnsoffa till ett uppträdande på en scen i en stad långt uppe i norr.

Soffan kom till ett vardagsrum,
ut på en scen,
ut till en rusiak,
ut till en Dan
och sen aldrig mer tillbaka....

Dan sa...

Meen! Alltså:
1. Det var inte b a r a jag!
2. Den var sån när jag fick den.
3. Det var inte meningen
4. Jag trodde du ville ha det så ju!

Bjoeng sa...

Ett helt gäng soffor och fåtöljer levererades till samma scenchef. Samma festival. När jag (Gud) åkte hem stod hela gruppen i ösregnet framför polishuset!

Dan sa...

Jag hänvisar till mina svar ovan!!

Anonym sa...

Var det den första soffan som var Rusiak soffan?

Dan sa...

Jo, Rusiak-soffan var faktiskt den första scensoffan i världshistorien! Darwin och 100 000 år utvecklade denna lysande, men primitiva design till det den är i dag. The Flight Deck!

Anonym sa...

I have a Dream !
den perfekta Flightdecken !
Ovanpå Scen 1 på Festivalernas moder !

Dan sa...

Den drömmen var fan så vacker att jag nästan börjar gråta!!