08 oktober 2007

And the road becomes my bride ska det ju vara ju!

Min lägenhet har tröttnat på mig. Tidigare idag kastade den ut mig. Nu har du sålt din sista korv gubbe, packa och stick sa den. Jag ska vänta tills min lägenhet är ute på stan och gör nåt och sen smyga mig tillbaka in och gömma mig, så att den inte märker nåt när den kommer hem. Som tur är finns det en lounge på Arlanda som jag kan bo lite i. Sen finns det flyplan som jag också kan bo lite i, med det extra värdeskapande lilla tillägget att när jag öppnar dörren för att gå ut, när jag bott klart då, står dörren nån helt annanstans än var den stod när jag gick in, för att börja bo lite då. Om jag har tur är nån helt annanstans ett spännande och glamoröst ställe. Det där med att veta vart man ska flyga är överskattat och gammalt. Tvi! Fast troligen är nån annanstans ett ganska trist och oglamoröst ställe. Kanske finns där inte ens ankor. Eventuellt finns där ett hotell. Som jag kan bo i, lite. Om jag har bokat nåt då. Det vet jag inte om jag har. Men nu slutar vi prata om mig. Nedan ser du en bild på en geoduck. Eller, njaej, nedan ser du en bild på två barn. Varje barn håller en geoduck i famnen. Nedan ser du alltså en bild på två barn och två geoducks (geoduckar?) Mitt liv har inte varit sig likt sedan:

a) jag fick veta att det fanns nåt som hette geoduck, och

b) jag fick veta hur dom ser ut.

Med skräckblandad förtjusning väntar jag nu på att få veta vad man har dom till.



Varenda, jag säger varenda, sak jag kommer på att skriva som bildtext här kan man bli häktad för.

12 kommentarer:

Anonym sa...

http://en.wikipedia.org/wiki/Geoduck
Eller så finns det en sk. bloggare som har något intressant att förtälja: http://blog.gothberg.org/2006/06/18/geoduck/

Dan sa...

Jo,men du alltså! Nån jävla lelle på nån jävla blogg som hittar på ett jävla djur som han til råga på allt kallar geoduck.. Det där tror du väl ändå inte på?? Den är ju tydligt photoshoppad dessutom...

Anonym sa...

Tänk om man skulle importera lite sådana...Gräva ner dem på Havsbadet så alla PM:are (?) hade något att göra där på stranden i leran...

Söderberg sa...

Hmm...märkligt!

Dan sa...

Jag vet. Men lite upphetsande samtidigt, eller hur??

Mr. Salaryman sa...

Tog inte vi med dig till det lokala sushi-haket runt hornet dar de hade ett gang av de dar sma rackarna i ett akvarium?

Dan sa...

Jag är till 100% säker på att jag aldrig hade glömt en sån upplevlse. Jag hade varit kåt fortfarande. Och ganska rädd.

Söderberg sa...

Det är en jävla massa skitsnack i det här kommentarsfältet, var god rensa upp lite!

Dan sa...

Förlåt Oscar.....

Anonym sa...

Sjögurkor, sjögurkor... Inte kidsen,alltså! LearnedbyDiscovery or XXX-duck-channel

Dan sa...

Med dom solbrillorna som den högra killen har kan han möjligen kvala in som sjögurka. Nu kom jag dessutom på det enda minnesvärda ögonblicket från gymnasiebiologin; det som handlade om det anmärkningsvärda djuret sjöpung, som, om det lessnade på världen kunde få för sig att äta sin egen hjärna! (Sant!!)

Bjoeng sa...

Ja era hjärnor har nog inget näringsvärde!