17 oktober 2007

The drugs don't work

39 480 kronor. Alltså trettioniotusenfyrahundraåttio spänn. Så mycket kostar det att köpa en paket av allt dom säljer på ett genomsnittligt svenskt apotek. Jag vet, för tidigare i dag åkte jag till ett genomsnittligt svenskt apotek och köpte en paket av allt dom säljer. Det kostade trettioniotusenfyrahundraåttio spänn. Jag fick bara köpa ett paket av allt receptfritt dom säljer. Jävla fariséer! Eftersom jag misstänkte att dom skulle vara ogina hade jag, ehhh, om man säger, liiksooom, förberett mig lite och, ehh, OK, fuskat lite grand, men dom gick inte på det. Jävvla regelryttare är vad dom är. Nå. Jag har alltså spenderat trettioniotusenfyrahundraåttio spänn på mediciner, och nu har jag, efter lite arbete, svalt, snortat, plåstrat och stoppat in olika saker i olika kroppsöppningar, och lyckats konsumera ett paket av allt dom säljer på ett genomsnittligt svenskt apotek. Utom avmaskningspillret för katter, det skulle tydligen krocka lite grand med pulvret man skulle ta mot diarré, det blev visst inget bra alls om man blandade sa dom. Sen rekommenderade dom inte abortpiller tillsammans med den där salvan för fotsvamp, men jag har inte märkt nåt konstigt. Nästan inget konstigt. Inte så mycket konstigt i alla fall. Nu vore det då fan om jag inte blev oförkyld, bums.


Obegripligt att dom kunde tvivla på detta.

2 kommentarer:

Bjoeng sa...

Jag hälsar med glädje att du ryggade tillbaka inför avgrunden och rättade språkbruket så småningom. Det heter ett paket! Salva mot akut råddefot kan man för övrigt limma ihop ett sprucket JBL tvåtumshorn med. Utan recept.

Anonym sa...

Varför så modest? Ge dig på "the real stuff" medusinen... Receptet ger AAA... inte sant?