24 januari 2008

Adding stuff up

Det finns nåt som heter Bibelnumerologi. Idén med Bibelnumerologi är, om jag fattat det rätt, att om man tweakar runt med lite olika siffror och antal och sidnummer och sånt (som står i Bibeln då, häng med nu!) så kan man få fram de mest häpnadsväckande grejer, typ datumet för mordet på JFK, telefonnumret till Manetbutiken, de optimala förhållandena mellan ingredienserna i Den Perfekta Piña Coladan. Bland andra spännande och farliga grejer. Så låt mig därför citera mitt förra inlägg, samt kommentarerna som följde. Meh! Det gör du bara för att du är lat och inte orkar hitta på nåt nytt hör jag dig säga. Det är jag inte alls! Skäms!! Jag har en poäng med detta, så håll snattran och var med nu! Latmask!! Fusk!!!! Nu håller du tyst. Packa och stick! Nå, i alla fall, om jag citerar mitt förra inlägg, samt kommentarerna som följde, så blir det så här:
Från Ekot: "En 78-årig lätt förvirrad kvinna i Östergötland fick inte följa med färdtjänsten."
Från verkligheten: "En 36-årig lätt förvirrad man från Stockholm fick åka med flygplanet"
Meddelas endast på detta sätt.

Nano sa...
Jag är mest glad över att Ekot inte sa: En lätt förvirrad man i sina bästa år från Östergötland fick inte läsa en blogg på sin arbetstid!

rocka sa...
jag kan tänka mig flera saker36 åring från brattby körde ihjäl 10 renar med skoter.enl polisens utsago tuggade -39 åringen fradga och sade sig vara på väg till swedenrock festivalpå frågan "såg du inte renarna" var svaret ..."jag trodde dom var artister"39 åringen vårdas just nu på NUS på festivaltraumaenhetenberäknas tillfriskna inom kort.och kom ihåg....det är aldrig försent att ge upp!

rocka sa...
och vem var förvirrad !!!
Nu börjar vi närma oss intressant skit! Om man lägger ihop alla olika siffror och antal och sidnummer och sånt (som står där uppe då, häng med nu!) så blir det 238. Och det, mina vänner, det är precis identiskt med antalet kromosomer i min kropp just nu. Ha!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fan vet om antalet stämmer riktigt på dig min vän! Du är troligtvis den enda i världen som har en halv kromosom hit eller dit också!

Bjoeng sa...

Jag skickar en tvångströja och en madrasserad cell bums. Får plats i soffan.