23 januari 2008

And you may ask yourself, how di... äh men vad faan? Jag har ju redan använt den titeln ju!

Jag ber om ursäkt för att jag inte hört av mig på ett tag, men jag har haft fullt upp med att resa jorden runt. Sverige runt. Valda delar av Sverige runt, och försöka bli lagom, inte för mycket men lagom tokig. Idag när jag åkte bil jorden runt. Sverige runt. Valda delar av Sverige runt, lyssnade jag på radion. Där började dom med att berätta om sorkfeber (alltså, ärligt. Sorkfeber. När kommer grävlingsinfluensa? Och andra gnagarinfektionssjukdomar?? Seriöööst), sedan la dom en timme eller så (och du fattar att vi aldrig aldrig aldrig får igen den timmen va?) på att jämföra rättegången mot Tito Beltran eller Bältros eller vad fan han heter med Aristoteles definitioner av en tragedi(!) och sedan intervjuade dom en vuxen man som berättade om och försvarade och förnekade samtidigt. Sina skuldkänslor för att han alltid varit ett fan av Thore Skogman då. (Detta är, jag lovar, helt sant.)

Så jag har insett att jag inte behöver bli tokig, jag kan bara luta mig tillbaka, sippa lite mera kaffe och låta verkligheten fortsätta. Det är rätt skönt faktiskt.

Jag vet att du har saknat honom! Kolla in Fuck You-blicken! Fuck You verkligheten liksom!

3 kommentarer:

Die Quelle sa...

Viva Zapata!

Dan sa...

Ah! A fellow afficionado!

Bjoeng sa...

Efter nästa val kanske vi måste upp i bergen själva!