03 januari 2008

I mörkrets hjärta

Mina order är enkla. Några mil uppför White River, i otillgängliga berg har en avhoppad överste, Kurtz, förskansat sig. Han har samlat en skara fanatiska anhängare runt sig, och myndigheterna vill ha honom oskadliggjord. Jag har satt ihop en styrka för uppdraget. Den består, utöver mig själv, av katten som jag tror heter Winston, och David, en jamaicansk taxiförarfarbror. Vi ska ta oss upp för floden, det enda sättet att nå området i en ganska bizarr liten gul-svart-grön båt som heter HMS Wonderful. Min plan är enkel. Vi följer floden, när vi kommer fram freestylar jag ihop nåt, troligen med hjälp av katten. Sen åker vi tillbaka. Hursa? Vaa? Men. Ojdå. Är du säker? Okey, det förklarar klart ett och annat..
All right, nu är jag tillbaka. Lessen för det här, du kan bortse från detta meddelandet, det är tydligen så att jag blivit lite tokig. Sorry.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lite?!

Bjoeng sa...

The horror, the horror!