14 april 2008

Weekend follies

På Chateuxet hänger för övrigt denna lilla värdefulla inblick i mänskligheten och den tid vi lever i.


Jo fan, helgen var det inget större fel på, jag partade med en av mina favoritkvinnor som bestämde sig för att fylla 90. Kalaset gick av stapeln på släktens Chateaux, eller tja, datja, sommarviste, OK, ganska lilla sommarstuga, är du nöjd nu, ogina människa?? Dessutom, som om detta inte vore nog, är det någon som har stulit en hel sida av Grev Turegatan! Den var där här om dagen, men nu har någon tagit den, och lagt dit ett hål i stället. Banditer! Det finns nu säkert någon av er som skulle vilja hävda att även ett hål har ett värde, ett hål är ju lika mycket som en hög, fast tvärt om, en invers hög, ett genom hög, om man så vill. Men den sortens värderelativism betackar jag mig för här, av alla ställen, lägg nu genast av med den skiten, ska du hänga här hemma hos mig får du allt lov att erkänna vissa absoluta principer och värden!

2 kommentarer:

Godiva sa...

Jag erkänner allt bara jag får hänga här ibland!

Men, om man har svårare form av herpes, går det också bra?

Dan sa...

Vi kan släppa all pretext. Vi vet båda att alla är välkomna, oavsett herpesens svårighetsgrad. Ingen jävla värderelativism bara! Dessutom har nån lagt tillbaka Grev Turegatan och, som det verkar, tagit med sig hålet hem. Undrar var de har det nånstans?