01 april 2008

Samhällsbygnad är svåra grejer serru.

Det var ju det äldsta tricket i boken, och dom gick rakt in i det, med öppna ögon. I en handduk, under den lilla Lankesiska fiskebyn hade jag gömt en större Lankesisk fiskarby. Jag lät dom hitta lockbetet och skälla lite på mig medan jag skrapade med foten och låtsades som jag skämdes, för övrigt en ganska vanlig sysselsättning för mig. Den större Lankesiska fiskarbyn mår ganska bra, tack för att du frågar, men eftersom jag inte varit hemma på länge, och eftersom jag höjde skatten för den, så har det utbrutit ett litet Lankesiskt fiskaruppror i min lägenhet. Dom demonstrerar och ägnar sig åt civil olydnad, det verkar som om dom har stökat till av bara helvete, slängt tvättkläder överallt, och kanske till och med rökt inomhus. Måste ägna mig åt det där så snart jag kommer hem i kväll, i retrospekt borde jag kanske också smugglat med en Lankesisk kravallpolisstation.

0 kommentarer: