07 juli 2008

Och nu, det Tyska badandet genom historien.

År 9 A.D.:
-Tja!
-Hej.
-Var är Arminius?
-Ehh, ska kolla hans Outlook. Han äääärr, och badar tydligen.
-Åh fan. Vart?
-Teutoborg-skogen står det.
-OK, då vet jag. Tack.
-Lugnt.

25 december, år 800:
-Jaha. Det var det det. Nu då? Ska vi dra och bada?
-Faan Kalle, skärp dig. Det är mitt i jävla vintern. Kallt som röven ute ju.

1517:
-Yo Martin?
-Vaaaad?
-Sisten i är en, en, en katolik!
-Kommer, ska bara spika klart först!

1914, tidig höst:
-Willeee! Willeee!!
-Jaaa för fan, ta det lungt jag är här ju.
-Gör du då?
-Packar, tänkte bada.
-Okey.. Får jag följa?
-Jorå.
-Vart ska vi?
-Bosnien tänkte jag!

1939, tidig höst:
-Enien schwim mine fürher?
-Way ahead of you Rudolf, redan flipflopsen på.
-Vart ska vi?
-Polen tänkte jag!

1945, sent på våren:
-Jag måste prata med honom Traudl!
-Det passar nog inte så bra. Han, ehh, han badar.
-Badar?! Men va f... var då??
-På gården tror jag.

1961
-Äh men vad faan! Har ni sett!!? Dom har byggt en jävvla mur, just där jag skulle bada!!
-Bastards!

för åren 1962 fram till idag, se nästa del: det Tyska badandet, ett postmodernt perspektiv!

3 kommentarer:

Die Quelle sa...

Hahaha
(förlåt för risig kommentar, men hahaha)

Dan sa...

Tack! Tyskar i allmänhet är ju lite lustiga, men bada, det kan dom!

Anonym sa...

Så även ett par pojkar i sina bästa år! Snart kompis... :-)