01 november 2008

I Norge kan ingen höra dig skrika. Eller, I never wanted to do this for a living you know...

Möjligen den mest sanna och läsvärda skylten på länge hänger över ingången till mina domäner. Hade dom ställt en bredvid "kaffe"-maskinen också så hade jag blivit glad. Ännu gladare om dom lärt artisterna klockan. Och sina låtar. Och tagit ifrån en Norsk bokningsbolagssnubbe alla rättigheter att skriva papper. Då hade jag blivit som gladast i detta annars ganska glada land. Och om dom hade tagit bort den vederstyggelse Norrmän kallar pinnekött. Men jag har i alla fall en soffa. Alltid något. Och en rövhålsanemon i taket. Också alltid något. I detta Nordiska Mästerskap i Hittepå som just nu pågår. 

1 kommentarer:

Bjoeng sa...

Unge man! Jag skall inte förfalla till att säga "vad var det jag sa" på norska, utan bara önska lycka till med det förmodat nerlusade av kompetens och proffessionalism evenemanget. Pinnekött går, liksom hela Norge, bort! Men det finns vånigar i helvetet; dom har även lapskojs.