03 december 2007

Fort gick det inte

Efter Den Mycket Fantastiska Helgen Från Himmelen (till skillnad från Den Mycket Onda Helgen Från Helvetet som faktiskt händer ibland fast inte så ofta nu för tiden eftersom jag för det mesta lyckas modda om den till Den Mycket Fantastiska Helgen Från Himmelen. Varför? För att jag förtjänar det!) som innehållit underliga blåmärken, liiite vin, snabba och långsamma middagar och lite annat, och inte innehållit en enda manet faktiskt (eller, alltså det sades finnas några på ett ställe men dom syntes inte när jag tittade och tur jävvlar var väl det jag har fan fått nog av maneter för ett helt liiiv, 26 onda kvadratkilometer, jösses) kastar jag mig omättligt över en vecka som bland annat innebär att jag ska vara hemma (detta underliga ställe, precis som ett hotell fast ändå inte. Utan roomservice. Och daglig städning som man ändå säger nej till. Fast med mina grejer. Och utan maneter tror jag). Den Stora Piña Coladakatastrofen 2007 rycker närmre, nu är det fan snart liftoff, och jag och en gammal (200 000 år nästa år faktiskt) vän ska öva lite i kväll. Så vi ska se om inte vi kan tweaka till denna veckan också! En måndag som börjar med Piña Coladas och utan maneter har lite potential, det har den. Jag ska bara flyga lite lite också. Nu ett litet meddelande till fabbron i brun (skinn?)keps som åt glass:
ALLTSÅ, VARFÖR I HELVETE HAR DU EN BMW M5:a NÄR DU ÄNDÅ BARA ANVÄNDER DEN TILL ATT KÖRA MITT I VÄGEN PÅ RIKSVÄG 27 I 9 KILOMETER I TIMMEN NÄR JAG KOMMER SOM EN BAT OUT OF HELL MED EFTERBRÄNNKAMMARE BAKOM DIG OCH VILL KÖRA FÖRBI?? SERIÖÖÖST, DU KAN FAN SPENDERA 19:90 PÅ KONSUM OCH KÖPA EN BRÖDKAVEL OCH SEDAN SKATEA FRAM PÅ DEN OCH DET GÅR FAN LIKA FORT, DÄR ÄR JU NEDFÖRSBACKE HELA JÄVVLA VÄGEN?? OCH OM DIN STACKARS UNDERUTNYTTJADE BMW M5:a KOSTAR SÅDÄR 600 PAPP SÅ SKULLE DU DÅ HA 599 980:10 KRONOR KVAR SOM DU KUNDE KÖPA TYP 66 664,45 LÅTAR PÅ ITUNES FÖR, ELLER TYP 4 000 FLARROR RIKTIGT BRA VIN, ELLER GETT BORT TILL VÄLGÖRENHET, TÄNK PÅ HUR MÅNGA HUNGRIGA FÖRÄLDRALÖSA DÖDSMANETMONSTER DET FINNS I VÄRLDEN, VA??? Asshole.
Jag saknar mina ankor lite.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heter dom: Monster Magnet eller Monster Manet... ? Åh, förlåt jag glömde ett semikomma - ; !

Anonym sa...

hade dom upfunnit varmt vatten för 200 000 år sedan ;-)

Bjoeng sa...

Näpp, kallt som fan!