21 december 2007

Point taken!

Det var en hård dag på stranden. Mången Piña Colada brottades ner. Efter en välförtjänt middag var det dags att vila en stund innan rond två mot dom elaka Piña Coladasarna skulle inledas. Jag sov så gott. I fem minuter. Sen inleddes en liten födelsedagsfest inne hos grannen. Nå. Ok. Det är bara att somna om. Det kommer lite mer folk. Typ tjugo. Och 10 barn. Dom åker skateboard. Rakt utanför mitt fönster. Sen startar discot. Vägg i vägg med mig. Ok, det kan man tåla, bara att blunda hårt och somna. Då, tre hundra meter bort startar ett fyrverkeri. Enligt uppgift det fetaste i karibien. Jag har fattat vinken. Jag går upp nu, innan Rammstein börjar sitt gig, i mitt rum.

2 kommentarer:

Bjoeng sa...

Det gives tyvärr ett uns rättvisa i varje givet ögonblick unge man! Fast det kunde ha varit VM i 40 km Carola, fristil, nästdörrs istället.

Anonym sa...

Bättre EN Carola än 1000 lokalband på "den onda tattarscenen från Helvetet"!