25 mars 2008

Kontraband

-Hej, får vi titta lite i din väska?
-Är det OK med dig om jag säger nej?
-Nix.
-Tänkte det.
-Vart kommer du från?
-Karlshamn
-Lustigkurre
-Hi hi. Vet. London, innan dess Sri Lanka.
-Mh hm. Har du gjort där?
-Tjaa, rökt jalapeños och dansat disco.
-Mh hm. Vad är det som ligger inrullat i handduken där?
-Eeh. Inget. Särskilt.
-Men vaf.. Har du alltså försökt smuggla in en liten Lankesisk fiskeby??!
-Joo..
-Vad fan tänkte du på??
-Jo, alltså, jag tänkte skaffa nya maneter, och kanske plocka hem en katt som jag tror heter Winston, och jag tänkte att han och sköldpaddorna skulle..
-Gå. Nu. Genast. Härifrån. För alltid.
-Vill du inte höra mer om sköldpaddorna?
-NU!
-Får jag ta fiskebyn med mig.
-Stick.
-Key. Ses sen.
-Nej. Nej. Aldrig.

1 kommentarer:

Die Quelle sa...

Men vad då? Fick du med dig dem, eller?