19 mars 2008

Strandhugg

På Maldiverna (Las Maldivas de la muerte) simmar vilda människoätande sköldpaddor och onda djävulsrockor. Som straff mot dom har vi snorklat omkring och retats med dom hela dagen. Vi började med att simma mot en orange boj som låg och guppade, men det var då fan vad det tog tid att komma fram. Kunde det vara så att bojen rörde sig? Det kunde det, för bojen var en tant med stort hår instoppat i en mycket orange badmössa. Men när vi kommit över den lilla fadäsen samlade vi oss snabbt och tävlade om vem som först blev hajbiten. Jag förlorade, så nu måste jag bjuda alla dom andra på Maldivska dödsgroggar hela kvällen. Jag hämnades med att informera receptionen om att två av mina kollegor var nygifta, så nu har de fått stora blombuketter, matchande t-shirts och roade blickar av personalen. Jag tar det alltså som en man.

1 kommentarer:

Bjoeng sa...

Efter Maldivska dödsgroggar kommer den Maldivska dödsbakfyllan. Då framstår hajbett som försumbara.