16 september 2008

Encore! Encore!

Nu är jag där igen, men om jag fått en halv krona för varje gång jag sa:
Kuken!
på jobbet igår hade jag kunnat köpa hela Lehman Brothers och ändå har rätt så gott om flis kvar, tack så mycket, om jag skulle ta och köpa mig en liten ö också. Typ England. Ungefär så.
-Välkommen ner till verkligheten
sa min elaka kollega när jag sa:
Kuken!
för att nån jävla Excelformel inte hängde ihop, som jag tycker att nån annan än jag skulle konstruera men som jag blev fast i att konstuera, dom påstår att det måste bli så nu när jag sagt upp mig. Nåja. Välkommen ner till verkligheten my ass.
Sedan gick jag hem till mina papegojor. Dom kvittrade lite och åt frö. Jag försökte lära dom att säga:
Kuken!
och det gick ganska bra faktiskt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som jag alltid har sagt: Du är duktig du Dan!! Mycket duktig...

Die Quelle sa...

Hmm, jag funderade på att köpa England förut. Mest på kul, och för att sedan ge bort det till Pakistan. Men så kom jag på att de flesta som får det där lilla landet att fungera (england alltså) redan flytt från Pakistan och då fick jag dåligt samvete, sket i alltihopa och gick på krogen istället. Jag vill minnas att det blev en väldigt lyckad kväll.