09 september 2008

Minimalism, fast tvärt om tror jag

Morgonen har tillbringats med Den Största Koppen Kaffe Du Någonsin Har Sett, alltså ääärligt, du fattar inte hur stor den kaffekoppen är, man får köpa en hel fodersäck med Nescafé direkt från fabriken för att få till lite skvalp i botten på den, alltså, jösses, hela Colombia går på högvarv för att jag ska kunna göra kaffe i den varje morgon, shit du fattar inte, jag ska fan blogga en bild på den, men då måste jag nog rikta om rymdteleskopet Hubble för att få med den, den syns från rymden säger jag, oj, nu spann jag visst loss lite, men saaaatan vad stor den är, nå, med Den Största Koppen Kaffe Du Någonsin Har Sett (jeeezzz, den är sååååå jääääävla stoooor), en ganska liten (för symmetrins skull då) gul grävmaskinsskylift och en papegoja av trä (troligen, men inte helt säkert släkt med en träanka jag träffade en gång). Och en stund i början i sällskap av en riktig papegoja också. Det märkliga i det hela är att detta är alldeles sant, och jag som ändå på allvar trodde att livet inte kunde bli mycket konstigare. Shit vad stor den är. Oj. Men du fattar inte.

4 kommentarer:

Die Quelle sa...

Oj, jag var helt övertygad om att jag inte var förmögen att asgarva (töntigt ord för övrigt) så här en tisdagsförmiddag.
Skönt att ha fel.
Ja, eller alltså... Fel och fel. Det är väl en definitionsfråga antar jag. Jag kommer fortfarande hävda att jag aldrig har fel. Eller ljuger heller för den delen.

Die Quelle sa...

Ja asgarvade alltså.
Och det kändes rätt...

Dan sa...

Jag hävdade också att jag aldrig ljög en gång, men det blev nån slags cirkelargument av allt ihopa, och jag försvann i ett moln av logik. Skitjobbigt att hitta tillbaka var det.

Bjoeng sa...

Jo budskapet går fram. Stor! Ungefär som Erik Pensers badhytt som uppfyllde åtskilliga grader av horisonten sist jag såg den. Från djävligt långt håll. En mil eller så.