25 september 2008

Högtidsdagar, lite ostrukturerat.

Jag tror att det minsann firades
Lilla Kuken!-dagen (alltså den lilla (paus) Kuken-dagen. Inte denlillakuken (paus) dagen. Alltså inte en dag man firar små kukar, utan en mindre variant av Kuken-dagen. Fattardu?) på jobbet igår. Men idag är det på några olika vis bättre här nere i verkligheten. Fast nyss blev det Den Stora Det Var Som Fan-dagen här på kontoret. Det Var Som Fan-dagen firas genom att alla blir tysta en stund, sen säger dom
Det Var Som Fan!
när dom får höra vad jag nyss kommit på, och sen går dom hem och låter mig reda ut detta skitet själv, och jag blir kvar till strax innan jul och korna gått hem och ljusen brunnit ner och fåglarna tröttnat och flugit nån annanstans och baren har stängt. Då kommer jag fortfarande att sitta här vid mitt skrivbord och fira Den Stora Det Var Som Fan-dagen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var som fan! Du sitta stilla?!

Bjoeng sa...

Ett annat sätt att utföra detta trick på är att till sina medarbetare om det stooooora (Hubble!) problemet man just fått syn på, säga: "Lös problemet på bästa sätt!" Och gå hem.

Anonym sa...

Hur svårt kan det vara?! Bröd, kött, bröd... Ta vara på Engström d.ä och gör som han föreslår!

Godiva sa...

Genialiskt inlägg!