14 maj 2007

Nettoglädje ändå, trots zombies


Nu ska vi se... 60 grader, och sedan torktumla. OK. Men hur fan vänder man den ut-och-in???

Helgen har ägnats åt två dåliga saker (förkylning och kommunism), en hel jävla flock bra saker (inklusive men inte begränsat till rå fisk i solsken på uteservering och öl och sånt där mitt emellan vin och sprit som japanerna kokar av ris, sovning, återknutna bekantskaper, kall Riesling, mera sovning, förkylningens enda naturliga fiende - Ardbeg, och små jävla italienska korvar som man kan köra i grillpanna och sen äta upp. mmm korvar), och en oroande och besvärlig händelseutveckling (de döda har rest sig ur graven, och är skitförbannade). Nu överdrev jag lite. Jag har såklart inte ägnat helgen åt kommunism. Men allt annat är sant, cross my heart! Där satt jag i godan ro, förkyld men ganska lycklig, på fredagskvällen och undrade var jag lagt mina jalapeños när jag upptäckte att tvätthögen (the Evil tvätthög from Hell) som jag dödade förförra veckan (det påminde ganska mycket om öppningsscenen ur Saving Private Ryan om du minns) hade återuppstått och låg och glodde surt på mig. Must eat brains! liksom. Fuck. Trött jag blir på sånt. Har man slagit ihjäl och grävt ner nån kan dom väl hålla sig där. Mm. Kan man tycka. Men i något som ganska mycket liknade slaget vid Kursk (minus Panzerfausts. Och Guderian. Men plus tvätthögen. Alltså precis som slaget vid Kursk, fast värre) så vann jag igen. Puh. Va fan. Ska det aldrig ta slut? Måste testa silverkulor, vitlök och upp-och-nervända kors så att den jäveln håller sig död denna gången. Eller anställa dig som husa kanske? Va? Vad sägs?? Nähä. Otacksamma elände. I kväll ska jag och Johan hänga på Grevgatan och stalka gubbar. Inte så lite spännande faktiskt! Jag återkommer med mina bästa tips på hur man lurar dom i en fälla, så kan du testa själv sen.

3 kommentarer:

Bjoeng sa...

Jag tror mig ha iakttagit att det pågår ett slags regenerering av dödad tvätthög i dess kärna. Det som forskarna nu tvistar om är hur, i fallet att hela högen är dödad, denna reaktion startar. Ur tomma intet börjar alltså en process där en liten, men växande mängd tvätt, slumpmässigt uppstår på en plats i rymden. Snart nog hotar den ens liv och får då kontinuerligt tagas av daga. Men det riktigt intressanta är således själva initialprocessen, vilken möjligen har med kvantmekaniskt spinn att göra. Någonstans i universum, eller snarare helvetet, finns nåt slags urhög, viken speglas i ett gäng andra högar, kavntmekaniskt, bland andra en hemma hos mig. Alltså måste själva urhögen uppsökas och dödas. Detta kan ställa sig svårt då den kanske befinner sig inne i ett svart hål.
Ett försvar för denna teori är att statistiska undersökningar av de externa högarna visar att mängden vänsterstrumpor långsamt ökar i förhållande till övriga, oavsett åtgärder för att motverka detta, vilket visar att delar av högen varit på resa ut i en annan dimension och att förluster därvid inträffat. Möjliga strängteoretiska förklaringar till det här arbetas det med på sina håll.
Vi hoppas på att forskningen leder till utrotande av urhögen så snart som möjligt och vi tänker på vår nästa partistämma lägga en motion om det här. Får vi bara alla på Bommersvik med på tåget är ju som bekant saken klar.

Anonym sa...

"tvätthög"?
"tvätt...hög..."?
"tvätt"? "hög"?
Konceptet kanns for mig helt verklighetsframmande...

Nar jag upptackte att de salde vita t-shirts har i Japan pa 100Yens affarerna (ca. 6SEK numera antar jag) sa overvagde jag allvarligt att infora ett system med disposable t-shirts for att minimera tvatt men nagonting inom mig insag att det skulle vara lite lojligt.
Pa ett par jobbresor sa korde jag dock med det konceptet och det var ratt mysigt!
Nej du, ninjor kanns som ett mer hallbart koncept i langden!

Bjoeng sa...

Detta är det gamla Eric Satie-konceptet. Han lämnade vid sin död efter sig bland annat ett rum fyllt med använda skjortor. I Paris, alltså, typiskt fall av icke Japan.