07 maj 2007

Klockan är 05:00. Vet du var dina barn är?

Detta är, ordagrant, vad jag skrev tidigt som jävulen i går morse. Men skickade nån annanstans än hit.. Detta är inte bra. Inte alls bra. Alls.
Klockan fem på morgonen på ödslig flygplats är framtidsutsikterna bleka. Jag funderar lite på att bjuda alla kollegor och brasilianskor i närheten på galet (gaaalet säger jag!) stora whiskys, men då hade du bara ringt och sagt att det inte är en så bra idé som det kändes som ett tag där. Dessutom är det ont om brasilianskor på denna baren, för det finns ingen bar, det är ju en ödslig flygplats säger jag, häng med lite nu. Kollegorna har gått sin väg också. Så jag lurar på att testa den enda läskautomaten. En gång till. För den var sönder de första fem gångerna jag testade den. Men hey, den kan ju ha repat sig!? Nä. Nä, det hade den inte. Det finns en grej på denna ödsliga flygplats som funkar. Den sitter helt nära mig och är en jättestor tv som visar infomercials. Med jättehög volym på ljudet. Nu visar den en maskin som kan göra geggamoja av alla slags livsmedel! Glamourfaktorn är alltså på topp. Tror jag ska försöka stjäla taxen som den portugisiska tanten bredvid mig har med sig. Åh! Där var en annan tant, och hon har kryckor. Tänk vad spännande att ha kryckor! Nu kom det en portugisisk gubbe (ständigt dessa gubbar!) och ställde sig i vägen för mina infomercials. Jävla porto-gubbe! Kom hit blir det pinne! Åh fy fan. Just nu är alltså mitt liv precis så som jag vill ha det, fast tvärt om.

5 kommentarer:

Bjoeng sa...

Har suttit på tåg. Inte tåg som rör sig utan ett djävla stillastående mjölktåg i stort behov av pinne. Efter möte med tokigt dumma personer. Livet leker. Kryckor skulle vara roligt.

Anonym sa...

Hej dar Dan, Peter i Tokyo har.

Ibland blir det riktigt tokigt serru!
Underholl mig lite latt med att forsoka uppdatera min mail adressbok och markte att jag inte har din mail sa provade en snabb googling pa dig och ramlade in har. Kunde ganska snabbt harleda att det maste vara samma Dan som jag suttit och hinkat i mig Whiskey tillsammans med samtidigt som vi tittat pa den eminenta filmen Roadhouse med har i Tokyo (kvalite). Eller atminstonde nagon tillrackligt like den personen.
Nu vet jag var jag kan ha ett oga pa ditt glamorosa liv (Skovde skojar man inte bort, har haft nojet att besoka den staden alldeles for manga ganger).
Kan ocksa tipsa om min eminenta blog som dock ar incognito med tanke pa att jag inte enbart sager trevliga saker om min firma och manniskorna i den sa v.v. och posta inga kommentarer som folk kan harleda till mig...

Dan sa...

Haha! Gamle kumpan! Mina Internetspioner var varnat mig att Japan avlyssnar Friedman, tänkte att det kan vara du! Eller Hirohito! Men när, när, när ska vi dricka mer Whisky och se om Roadhouse då???

Dan sa...

PS
Kan jag länka din alldeles fantastiskt vansinninga och roliga blogg utan risk för vedergällning?

Anonym sa...

Jovisst sa gar det bra att lanka till min lilla oskyldiga blogg, trevligt att du fann den underhallande!