17 maj 2007

Now boarding

Idag, denna Kristihimmelsfärdsdag (puh), är ju en sådan dag när man inte behöver jobba. Och just därför ska jag strax gå och jobba. Jag är inte heeelt klar över vad som hände idag egentligen (OK. Kristi for till himmelen. Dooh. Men jag menar detaljerna. Vad hade han på sig? Sa han nåt särskilt innan han stack, eller var det mer l8er! Och så.) så jag tänker fråga en som var där. Som av en händelse fyller nämligen min äldste vän år idag. Han är så gammal så att han var väl ur sina tonår när de upptäckte varmt vatten. Och alltså begynnande medelålders då år 33 när det begav sig. Han är så gammal. Så han borde veta. Björn, vad hände egentligen? Har du några bilder? Eller satt du mest och drack Pinotage och struntade i vad dom där judarna höll på med där borta? Men, enough cowbell already! Kan man inte få sitta här i särk & sandaler och dricka Pinotage ifred utan att ni ska störa och fara till himlen och väsnas! Jo fan, så var det nog. Sen slutar jag aldrig glädjas över att han fyller år på Norges nationaldag också. Hihihihi... Men så klart, Norge var ju inte uppfunnet när han föddes, såå.. Nu nytt spår: jag har fått en del näsvisa kommentarer angående mitt problem med the return of the living dead, zombies, ja, tvätthögar alltså. Det låg ett korn av sanning i en japansk kommentar: man kan ju ge fan i det och köpa nytt hela tiden! Detta är inte dumt. Inte dumt alls. Detta har gett mig ett mål med mitt liv: jag ska sträva efter att bara använda saker en gång. Alltså, varje dag nya kläder, ny bil, ny säng, ny dator, ny ögonfärg, ny lägenhet, nytt namn, ny familj, nytt jobb, nya åsikter, ja, du fattar! Men! Vad dyrt och svårt det blir! säger du. Jorå, men coolt, och dessutom kanske kan jag till sist finta bort den där ninjan som fortfarande lurar här nånstans (igår hade han förklätt sig till ett köksskåp vars lucka jag slog huvudet i. Aj som fan säger jag! Men vad vill du!?? Är det inte dags att lägga av nu snart!!! Alltså på riktigt? Kan vi inte bara vara kompisar i stället? Jag bjussar på öl. Kom igeeenn). En liten avslutande tanke; jag märkte att tre av mina fyra senaste inlägg på ett eller annat sätt handlat om korv. Jag undrar vad Freud har att säga om den saken?

4 kommentarer:

Bjoeng sa...

Jo som närvarande vid själva iluftgåendet, (det var jag och en yngling, Methusalem, och ett par till) får jag väl säga att förvåningen var begränsad. Jag blir mer förvånad när SAS får upp ett plan i tid. Åtminstone när jag sitter i detsamma.
Vi satt alltså och drack lite bertil och resonerade om höga ting när det en bit bort pep till och så var det klart. Ingen rök, ingen eld, ingen produktion alls minsann. Jag tror inte ens att det lilla gänget av bugande pojkar med konstiga hattar och djävligt långt Elvis-hår märkte något alls.
Själv insåg jag emellertid genast att denna händelse skulle tvinga oss till årliga avbrott i våra verksamheter eftersom personalen helt sonika går hem denna dag. Djävla trams! Det är väl inget att fira. Ett litet pip i luften.

Mr. Salaryman sa...

...jag som tyckte jag var lite wild and crazy som korde med disposable t-shirts en kort period. Disposable life... Tanken svindlar, min forsta tanke ar att det skulle vara att ga for langt, men ibland ar "for langt" precis sa langt man maste ga... Ny lagenhet varje dag betyder att man aldrig behover stada, nya asikter betyder att man aldrig behover sta fast vid nagot man sagt, nytt jobb betyder att man alltid har den dar trevliga dagen da man ar den nye killen och alla ar snalla. Visst, det kanske kostar lite, men en enkel cost-benefit analys har visar ju pa att fordelarna med rage kompenserar for de marginella kostnaderna.
Borja du Dan sa foljer jag efter! Imorgon sa byter jag namn och kommer kalla mig Esbjorn for att borja lite soft.

Anonym sa...

Jo tack, det kanns hyfsat bra det har.

Dan sa...

Oj, altså, att jag inte svarat har ju berott på att jag skapat nya bloggar varje dag, och låtit de gamla liksom tyna bort (old blogs never die, they just fade away...). Men jag har fått ändra mig! Jag backar bandet! Tar tillbaka!!! Jag kunde nämligen inte förmå mig att äta ny frukost vaje dag; Piña Colada är den ultimata frukosten. Så nu är jag tillbaka i mina gamla tråkiga hjulspår. Undrar vad de fyra nya familjer jag han skaffa mig tycker...?