04 maj 2007

Torskat

Denna bilden sammanfattar min morgon alldeles perfekt faktiskt.


Alltså, nästa gång jag tycker att är en bra idé att beställa en runda galet (gaaalet säger jag!) stora whiskys åt alla kollegor och brasilianskor i närheten av mig klockan sex eller så på morgonen så vore jag jävligt tacksam om du ringer och säger: Nej, nej det är det inte. Don't do it! Keep your eyes on the sparrow! Ok? Bra. Nu får jag i stället försöka bota mig själv med sånna där trekantsmackor som både är gjorda av och inslagna i plast (märkigt nog har dom inga med torsk på. Annars är detta landet där torsken härskar. I alla färger och former. Shit att dom äter torsk här I say. Ska det vara lite mer torsk? You bet! Så, liksom). Det finns två huvudsmaker; med kött, och det betyder skinka, och vego, som det bara är lite skinka på. Jag vet. Spam, spam, eggs, bacon and spam. Och till det dricker jag åtta red bull. Men! Det kan du ju dö av! hör jag dig säga. Just det. Just precis.

1 kommentarer:

Bjoeng sa...

Ett parallellfall till detta inträffade i huvudstaden för ett gäng år sedan. Jag vaknade på hotellet iförd vänstersko och ytterrock av ett ljud påminnande om en vattenläcka eller åtminstone en glömd badrumskran. Det var prasslet av Visa-sliparna i ytterfickorna! På den tiden fick man otäcka, långa pappersbitar med sig från krogen, vilkas mängd direkt visade hur dum i huvudet man blivit framåt fyrablecket. Vid detta tillfälle peakade min negativa IQ, om yttrycket är begripligt, och efter att framåt nästa kväll darrande ha summerat pappershögen var det bara att sätta sig i den och fjutta på. Vilket gjordes väldigt geschwindt genom att andas på högen.