27 november 2007

Byta sig lite?

Det är jättejättekul att ha 26 kvadratkilometer dödsbrännmaneter Unga Örnar stylee från helvetet (onda) som husdjur! Och jag önskade mig ju dom i julklapp, så det är inte så att jag gnäller. Men det finns lite problem här:
  1. Dom tar ganska stor plats. 26 kvadratkilometer, för att vara exakt. Och det är lite större än min lägenhet. Lite.
  2. Vet du hur mycket 26 kvadartkilometer dödsbrännmaneter Unga Örnar stylee från helvetet (onda) äter egentligen? Va?? Kan säga att en 25-kilossäck manetfoder från Manetbutiken (på Karlavägen faktiskt, ganska bra ställe, dom har manetleksaker, min favvo är nog manethjulet, som ett hamsterhjul ungefär, fast som maneter springer runt i då, manetakvarier, rätt många böcker om maneter, och märkligt nog ryktborstar och klöspålar för maneter) den räcker inte långt. Jag håller på att undersöka om jag kan få manetfoder levererat i tankbil.
  3. Alltså, jag gillar ju djur och vill absolut inte att mina maneter ska ha tråkigt när jag är borta och räddar världen eller softar och dricker Piña Coladas eller så, så jag har lärt några av dom smartare maneterna (ca 5 kvadratkilometer av dom är lite klipskare än de andra 21 kvadartkilometrarna) hur man använder fjärrkontrollen till TV:n. Men det blir ju en del bråk om vilken kanal dom vill se...

Så det är inte alls så att jag ångrat mig, inte alls, fatta vad stolt jag var när jag och mina 26 kvadratkilometer dödsbrännmaneter Unga Örnar stylee från helvetet (onda) förstörde Radiohuset här om dagen. Men jag lurar liiiite grand på att sätta in en annons på Blocket. Jag tänker mig såhär:

26 kvadratkilometer dödsbrännmaneter Unga Örnar stylee från helvetet (onda) bytes mot gubbe.

Eller kanske:

26 kvadratkilometer dödsbrännmaneter Unga Örnar stylee från helvetet (onda) bytes mot Johan Lindqvist.

Möjligen är det samma sak.

0 kommentarer: