08 november 2007

Prime mover

Mama, I'm coming home

Eftersom jag är Dan the Man, the Ayatolla of Rockandrolla, rörmokarnas älskling, elektrikernas Elvis, mattläggarnas onda Nemesis, fransmännens fiende, A nr. 1, hälften man, hälften kaka, så är jag redan, redan säger jag!! färdigkonsultad för denna jävligt underliga men mycket mycket coola veckan som började redan i lördags kockan innan klockan var uppfunen, där olika länder, språk, hotellrum, vinflaskor, parkeringsböter och små jävla hyrbilar som påminner om skokartonger med elvispar bakpå avverkats i en rasande takt. Om flygplansgudarna är goda, och det brukar dom vara mot mig, om än inte mot mitt resesällskap, kanske jag kommer hem (hem? hem?? va fan? hem??? hmm.. märkligt. heeeemmmm. undrar hur...? hem. hm) vilket kvartal som helst nu.

1 kommentarer:

Bjoeng sa...

I morse, innan uppfinnarens av klockan farfar var ens en idé i en upphetsad shweizares pannlob, gick jag upp för att avfyras i ett aluminiumrör mot världsmetropoler som Örebro och Borlänge. Sedan dess har jag i en skokartong med en elvisp bakpå färdats på vägar som vårt kära flygvapen övat målskytte på, fast täckta av is och snö; alltså först missiler, sedan snö, (analogi: först pinne, sen stryk) varpå jag i lokaler designade av Per Nuders farfar har försökt att intressera människor för att arbeta. Jag vill också hem vilket kvartal som helst nu!