13 november 2007

In the sunshine of your love

Idag skiner solen på mig och ett antal tatuerade småbarn och några andra jättemorgontrötta arbetare som är på väg hit och dit. I går sken solen inte på mig, och inte heller på den imponerande samling av tanter och farbröder som höll mig sällskap i tunnelbanan, på bästa tant- och farbrortid. Jag tog inte hem någon, även om jag gärna ville, det var som självplockning, men vem skulle mata dom med sviskon och linfrö (tanterna) eller öl och korv (farbröderna) när jag är bortrest, va?? Jag har ingen som helst respekt för sånna som skaffar sommartanter- och farbröder och sen bara släpper ut dom i skogen när det inte passar längre. Däremot sken solen igår på en flock taxibilar, ett flygplan och en äppelpaj. Bland annat. Idag ska solen fortsätta att skina på mig medans jag svingar mitt trollspö och trollar fram fantastiska idéer och andra värdeskapande saker från jävlars ingenstans och som kanske ska bli nåt riktigt stort, och sen några fler taxibilar och flygplan för att avsluta med att inte skina på en ganska lång krogrunda som jag ska gå på ikväll. Utan sviskon. Och linfrön. Och korv. Och öl. Men kanske med en Classic Champagne Coctail eller två. November får mig alltid att vilja börja röka pipa, det är nåt pipigt över denna månaden. Sitta framför brasan och röka pipa och klappa tanten och farbrorn som man förbarmat sig över och släppt in från skogen där dom satt och jamade.

1 kommentarer:

Söderberg sa...

Jag fattar precis hur du känner. Jag känner likadant, fast tvärtom. Jag känner alltid för att börja bredspackla och dricka ölkorv på vintern. Tack