05 oktober 2008

Så här elva år senare

Jag ramlade genom ett hål i rymdtiden igår. Det var jättespännande, där gick jag runt i godan ro, ti titi titi titi ti ti, allt var 2008 och precis som det skulle och sen plötsligt landade jag med fötterna före nånstans i oktober 1997. Allt var där! Musiken! Inredningen!! Drinkarna!!! Mentaliteten! Och där sätt jag och sippade Vodka Redbull och tyckte att det var ju som fan, 1997 var lite märkligt på många sätt, men lite coolt att träffas igen ändå, ungefär som när man springer på en träanka man aldrig riktigt gillade men som man ändå märker att man saknat lite när man inte sett den på elva år eller så. Så där satt jag och sippade Vodka Redbull och kollade in det sena nittiotalet, men sen kom det nån och berättade att det inte alls var 1997, det var Nyköping. Då gav jag upp och drack en alkoläsk.

0 kommentarer: