01 oktober 2008

TGIW

Jag vet att du vet vad jag tycker om värderelativism (tvi! Usch! Fy!). Men jag vet också att du vet att jag inte är för fin att rucka alla principer, vända alla kappor och stöpa om åsikter så snart det passar mig, så häng med nu lite. Idag är det nämligen fredag, relativt sett. Sitt inte där och se ut som en ledsen manet, håll i dig så ska jag förklara. Det är nämligen så att veckans besvärliga arbeten redan är utförda. Kvar står nåt glas vin på nån konsert i kväll, sedan några dagar uppe i den esoteriska dimension av hittepå och PowerPoints där jag hör hemma (välkommen ner till verkligheten my ass!) och sen en riktig (absolut alltså) fredag och en helg i söder och kanske en hektoliter riesling eller så och fan vet om jag inte kan klämma in Ola Lindholm nånstans där emellan. Det anade inte dom stackars göteborgsamerikaner som nog fortfarande har granatchock efter min lilla tillsägelse vid Hotellfrukosten Som Gud Glömde i morse. Om du sköter dig i kväll ska jag recensera olika sorters pip i morgon för dig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hälsa Ola! ;-) You know...

Bjoeng sa...

Tillsägelse vid frukost är tung skit! T.ex. "Pågår här möjligen inspelning av bondmål?" vid passage av göteborgare.