06 september 2007

La grenouille

Det finns en särskild plats i helvetet för folk man köper saker av och som sen ger en dålig service. Detta vet jag, för jag har byggt den själv. Den ligger i min källare och innehåller så grym tortyr att du nog inte skulle tro på det om jag berättade. Men alla Ulf Lundells skivor finns där, vi kan börja så. Den kommer snart den jävla idioten jag tyvärr har handlat saker av och som pajade hela min morgon snart att lära känna. Och sen har denna usla dagen från helvetet faktiskt bara blivit sämre, så om inte den manliga flygvärdinnan, pursern tror jag det heter fast jag tycker det låter som en plånbok, eller nä, steward heter det ju så klart pucko, som gav mig vin nyss varit lite kär i mig och fjäskat upp mig ordentlig så hade du snart kunnat höra på nyheterna om hur SK 514 från Stocholm till Paris av okänd anledning exploderat över Tyskland och alla ombord och några tusen invånare i Köln omkom och myndigheterna kan inte utesluta terrordåd fast i själva verket var det min utskällning som orsakade både kraschen och dödsfallen på marken. Men det var han, så det behöver du inte. Jag är på en flygplats med en stor näsa och när jag på bästa engelska med amerikansk brytning försökte ställa en fråga till en grodjävel blev han alldeles blek och började vifta med sin vita tröja och gav sig. Facit så långt: 27 personer har kapitulerat, 15 av dem har anslutit sig till mig, en har dragit till Algeriet och försökt organisera nån slags motstånd. Jag funderade på att skaffa en ganska snygg kostym helt gjord av Brieost för att smälta in bättre, men fuck it, både detta och annat.

0 kommentarer: