14 september 2007

Surrealistisk rock

Nu har jag en sån där Hunter S. Thompson-dag igen. Jag borde köpa gula solbrillor. Och skärm. Och cigarettmunstycke. Se här några exempel på saker som hänt mig idag:
I säkerhetskontrollen före mig stod ett uppenbart muslimskt äldre par, hon i slöja, han i sån där talibanfez och med ett stadigt Usamaskägg. Dom lägger sina prylar på bandet till röntgenmaskinen. Hon skickar upp en genomskinlig plastpåse. Den innehåller nån glossig tidning, och en trave DVDer. Porr..
En Japansk kille går framför mig i metalldetektorn. Den piper. Han blir visiterad en stund av en vakt. Som blir rätt generad så småningom och låter en kvinnlig kollega ta över. Den Japanska killen var en Japansk tjej tydligen.
På mitt plan är, jag svär, Carson från the Fab Five. Frågan är bara varför Carson kan finska..
I ankomsthallen har det utbrutit en mindre konflikt mellan två bataljoner kvinnliga Romer. När jag går förbi ser det ut som om det inte är långt kvar till strid med blanka vapen. Nån bredvid fotograferar.
Alltså, blir det lättare om jag ger upp och blir sinnessjuk frivilligt?

5 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.yttermera.se/resor/sprakguide/finska_ett_varldssprak.html

Där har ni!

Bjoeng sa...

Madrasserad cell är också en bostad. Och förresten är Matlocks näsa ett monument värt ett eget inlägg.

Dan sa...

Och ett varmt och mjukt hem dessutom!! Där dom matar mig och ger mig mdicin, med jämna mellanrum...

Söderberg sa...

Jag visste inte att du hade flyttat. Kul!

Dan sa...

Jo, ganska! Det var kanske inte 100% frivilligt, men ändå...