13 september 2007

..och en Bellman

Det var en Amerikan, en Sydafrikan och en Finne. Detta är alltså inte en vits, utan min kväll igår. Sen var det en Amerikanska och en flock Finskor som fick för sig att jag var hockeyspelare. Sen var det 700 Piña Coladas och en finsk klubb med lite mysko inredning. Av nån anledning tyckte jag det var galet roligt att Sydafrikanen rökte Marlboro Menthol. Kanske för att de är helt vita.. När jag inte kom på fler hockeyskämt att berätta för finskorna gick jag hem. Jag hade varit tacksam om du ringt och sagt att det inte var en så bra plan att promenera hem för att piggna till lite eftersom jag

a) inte hade en susning om var jag var och
b) inte hade en susning om var jag bodde.

Taskigt var det att du inte ringde och sa det, då hade jag sluppit irra runt i Helsinkipinki lessen och ensam och rädd och vilsen klockan 5 på morgonen. Och Ryska maffian jagade mig och ville tvinga mig att bli sjöman tror jag. Och ingen mumintrollsförklädnad hade jag heller. Dom hade stängt när jag landade.
EDIT
Jag insåg att detta är mitt hundrade inlägg. Det hundrade inlägget borde, tycker jag, innehålla minst ett könsord. Därför: kuk.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Du som var så kåt på mobiltelefon med GPS?! Har du inte köpte en sådan ännu? Men å andra sidan hade du väl inte kunnat focusera på vad maskinen berättade och visade ändå...Eftersom du var lite "trött"!

Dan sa...

Njaae, i telefonen har jag inte varit så kåt, men i bilen däremot. På en GPS då. Inget annat. Och det skulle ju vara kitjobbigt att irra omkring i Helsingforz bärande på bilen.

Söderberg sa...

Men mumindräkt, det orkar du minsann...hur ska du ha det?

Söderberg sa...

oj, nu fattade jag att du hade länkat till mig. vad fint? bra beskrivning, kunde inte sagt det bättre själv. Dags för long island iced tea ur champagne hink snart?!

Söderberg sa...

ok, jag länkar tillbaka då...

Söderberg sa...

det blev mycket kommentarer för dig idag. Kul!

Söderberg sa...

fast du kanske gillar få kommentarer bättre?

Söderberg sa...

lycka till!

Bjoeng sa...

Jag var en gång bjuden på midda i Helsingfors. Det övriga sällskapet bestod av Jörn Donner, MA Numminen, Björn Afzélius och Mikael Wiehe. Efter att ha läst denna epistel är jag glad att jag tackade nej. Man kommer inte in på Kosmos med mumintrollsdräkt.

Dan sa...

Tack för tillbakalänkningen! Jag gillar många kommentarer, så länge de innehåller oförskämdheter, så kör hårt. Och jag håller med om att det snart är dags, men vi kanske kan visa att vi vuxit upp liiite och i stället för en Champagnekylare med White Russian kanske vi kan bälga i oss en Champagnekylare full med Champagne? Kanske??

Söderberg sa...

nu kommer jag ihåg varför jag gillar dig, ditt as. Klart vi kör skumpa. återkommer om dag och tid

Bjoeng sa...

Men, men, men... jag minns fläckvis en finsk fest där man bar in en ishink med en avbruten slanggurka och resten Koskenkorva. Kan man inte få båda?

Bjoeng sa...

Två saker skall ett jubilerande inlägg innehålla: ordet oomkullrunkelig samt semikolon.