29 februari 2008

Cravings

Jag hade inget att göra, så jag bestämde mig för att flyga nånstans. Nånstans blev österlen. Där kan man soffa med pappsen, grilla hela älgar och dricka Pinotage. Samt bli konstnär. På österlen är nämligen alla konstnärer. Och det uttalas inte som i Sverige. I Sverige utalar man konstnär med betoning på första stavelsen. Men på österlen uttalar man konstnär med betoning på andra stavelsen. Jag tror det är Ulf Lundells idé. Ulf Lundell. Hihihih. Ja jävlar. När jag gick igenom säkerhetskontrollen hände följande: framför mig en ung tjej, kanske 17-18. Hon får frågan om hon har några vätskor i handbagaget.
-Jorå säger hon och halar upp, jag svär, en burk Bullens Pilsnerkorv. Jag kände mig plötsligt mycket gammal.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Och vi som just nu råkar dricka Zinfandel och glana på hus i Brantevik.... Ja, det lever en konstnäääääär i denna forna skånetös. Eller kanske mest, en rödvinsfantast med behov att fly från asfaltsdjungeln...

Anonym sa...

Och vi som just nu råkar dricka Zinfandel och glana på hus i Brantevik.... Ja, det lever en konstnäääääär i denna forna skånetös. Eller kanske mest, en rödvinsfantast med behov att fly från asfaltsdjungeln...

Godiva sa...

Och jag som just råkar dricka en fulöl och drömma om en weekend i Simrishamn... Ja, det lever en konstnäääär i dena forna östgötatös. Eller kanske mest en alkofantast med behov att fly från herrgården...

Söderberg sa...

Och jag som just råkar dricka en tunna piss och drömma om en påtänd polack i Trelleborg... Ja, det lever en konstnäääär i denna forna Uppsalatös. Eller kanske mest en färjelägesfantast med behov att fly från radhuslivet...

Dan sa...

Flickor! Bullens i handväskan och rusa till nästa flyg mot nya djärva polacker!

Bjoeng sa...

Och jag som just nu insmord i svartsoppa kränger en hel gås nedsköljd med en hink renat och päronsoda och drömmer om att brottas i mannagrynsgröten...
Ja, det lever en konstnäääär i denna forna rockgitarrist. Eller kanske mest en scenchefsfantast med behov av feta kvinnor insmorda i luade ålar.

Anonym sa...

Vad är det för fel på Bullen´s?! Så länge man inte analyserar innehållet är det den bästa korven. Så bruden på flyget: Go on girl! Å ni andra - skäms på er!