29 februari 2008

En kålpudding senare

Japp!


Nix!

Hej. Förlåt att jag inte varit här hos dig på länge. Det var inte meningen, men jag hade två viktiga uppdrag jag måste göra klart; (semikolooon! yeah!) Odla ett litet skägg och leta rätt på min hjärna. Jag misslyckades ordentligt med det första, men det andra blev, efter en lång och farofylld jakt som inte så lite påminde om, tjaa, omm, om Jakten på den försvunna skatten, eller Örnnästet. Fast kanske mest om Långt ner i halsen när jag tänker efter. fast nu kom jag av mig i satsmelodin, den andra blev en succé, så skulle jag skriva. Fast skägget blev mest skrutt, jag såg mer ut som en moppeligist, eller en uteliggare. När jag ville se ut som Foppa. Eller Charles Bukowski. Charles Bukowski i slutspel i NHL, så ville jag se ut. Men jag såg mer ut som en moppeligist, eller en uteliggare, så jag rakade bort det och nu blir det nog inget mer med det. Vidare, mot nya djärva mål; idag har jag börjat med några grejer, och slutat med några andra grejer. Det känns stort och lite hemskt, och i sinom tid, när du sällat dig till folkmassan som står utanför min lägenhet och sjunger psalmen Jerusalem (för att hylla mig antar jag) så ska jag berätta.


4 kommentarer:

Anonym sa...

För att överhuvudtaget kunna odla skägg måste man ha blivit vuxen! Antingen det eller transplantera från röven...

Die Quelle sa...

Varmt välkommen åter!

Dan sa...

DQ: Tack! Jag är här nu. För att stanna. Som bananflugor ungefär.

Nano: Inte den tonen, tack!

Bjoeng sa...

Försökte du, förutom med skäggstubb, även att få din näsa att se ut som övermogen mögelost?