09 februari 2008

...och du skall finna

Google analytics är bra skit! Detta fruktansvärda intrång i privatlivet låter mig spåra dig, käre läsare, in i minsta detalj. Google analytics visar mig inte bara var och när du kommer hit och snokar, det berättar vad du hade på dig vid tillfället, hur länge sedan det var du duschade, och dina mest oanständiga drömmar! Dessutom kan man se vad dom Googlade på, som Googlade fram da Friedman. Och vissa har ju hittat helt rätt. De som Googlat på maneter till exempel har ju fått mer än de kunnat önska sig! Men jag undrar över vissa stackare. Här kommer en liten sorglig lista över sökord som lurat folk till denna shining city on the hill. Jag antar att jag är skyldig de en djup och allvarsam ursäkt, som letat efter:
5. "jörn donner"
15. hockeyskämt
19. jamaicas maträtter
26. lura läskautomat
36. spaniens statsskuld
40. vad är kostcirkel
Förlåt. Det var inte meningen. På riktigt.

4 kommentarer:

Mr. Salaryman sa...

Kan du inte toppa "Tokyo gay toilets" sa tycker jag du ska vara tyst!

Dan sa...

Nu ville jag ju bara lista upp några sökbegrepp som var irrelevanta, inte de som var alldeles lämpliga och på pricken. Fast mycket mycket få saker toppar ju Tokyo gay toilets, även i verkligheten.

Godiva sa...

Störigt när man googlar "Vad är kostcirkeln" för att testa och hamnar i det här inlägget. Hmmpffr.

Dan sa...

Det som borde bugga dig nu är: kom man till detta förskräckliga ställe om man Googlade på "Vad är kostcirkeln" innan jag skrev ett inlägg om att man kommer till detta förskräckliga ställe om man Googlar på "Vad är kostcirkeln" ..
Det är som Matrix ungefär.