08 februari 2008

Tyger tyger burning bright

En bra sak med att vara på väg från Göteborg tidigt en fredagseftermiddag är att man är på väg från Göteborg.
En annan bra sak med att vara på väg från Göteborg tidigt en fredagseftermiddag är att det är tidigt en fredagseftermiddag och att helgen liksom skamlöst viker
ut sig framför mig. Lite som Mexico jungfruligt vek ut sig inför Emiliano Zapata. Dessutom är jag på väg från Göteborg, det är alltid ett plus, ibland åker jag till
Göteborg bara för att det är så skönt att åka därifrån igen. Det gör nästan inget att SJ serverar mat som hade mått bra av en extra nypa kall, härsken mjältbrand.
Vart var jag på väg med detta nu då? Jag ville nog bara säga att jag inte riktigt vet vart jag är på väg, som om det överraskade nån, jo, på väg från Göteborg, så var det! Jag kan dessutom avslöja att jag trappat upp min lilla konflikt med mongobolaget nämnt nedan. Jag har nämligen skickat hem en tiger till marknadschefen. En jättehungrig tiger som jag förargat genom att göra fula miner och säga elaka saker. Hehe. Tänk vad förvånad han blir.
-Hmm, undrar vem som ringer på dörren så här dags?
Oaaah, faan! En tiger! Och den är jättehungrig! Och
förbannad!!
Hinner han tänka innan han blir uppäten.
Men mitt onda snille slutar inte där. Det är en jättehungrig och förbannad och dessutom väldigt ful tiger! Varför? Så att hans sista tankar inte ska vara:
-Hmm, undrar vem som ringer på dörren så här dags?
Oaaah, faan! En tiger! Och den är jättehungrig! Och förbannad! Men vad ståtlig och vacker den är!
utan i stället
-Hmm, undrar vem som ringer på dörren så här dags?
Oaaah, faan! En tiger! Och den är jättehungrig! Och förbannad!! Och jösses vad ful den var!
Ibland blir jag nästan häpen över mig själv. Häpen och lite stolt.

1 kommentarer:

Anonym sa...

...please where can I buy a unicorn?