08 februari 2008

Jobbigt

En annan bra sak med att vara på väg från Göteborg en tidig fredagseftermiddag, som jag glömde innan och som inte handlar om tigrar, är att man får tre liksom gratistimmar, som man kan ha till att lyssna på Nine Inch Nails och samla upp lite mail och grejer man glömt i veckan. Vilket leder mig in på att många, även vissa som påstår sig vara mina vänner, tycks ha lite svårt att förstå vad jag egentligen jobbar med. Några har till och med varit fräcka nog att antyda att dom har svårt att förstå att jag jobbar över huvud taget. Så för att reda ut er oreda publicerar jag nu ett alldeles äkta jobbmail jag nyss skickade. Jag tror att detta borde besvara eventuella utestående frågor. Dessutom tycker jag att språket i mailet är distinkt, nästan krispigt, och att medelandet som helhet har poetiska kvaliteter, även om det kanske inte riktigt konstituerar en Haikû, eller en Daktylisk hexameter till exempel. Nå, här kommer det:
Hej;
Kom just på att jag glömt bort att påminna dig om att hjälpa mig att sätta ihop en grupp som under min ledning diskuterar den nya tertialrapporten!
/Dan

0 kommentarer: